dingolfshop-logo
items in cart, view bag

Köpvillkor

Följande allmänna köpvillkor gäller vid beställning av varor via www.dingolfshop.se. DinGolfshop har adress C/O Golfgeist AB, Tumstocksvägen 11A, S-187 66 Täby Sverige; Email kundservice@dingolfshop.se; organisationsnummer: 556225-3006; momsregistreringsnummer: SE556223-3006-01.

Innehållsförteckning

Allmänt

DinGolfshop är den säljande parten och erbjuder produkter inom golf. Som kund kan du beställa hem varor via Webbplatsen. Beställningar genomförda på Webbplatsen levereras hem till dig beroende på din postadress.

När du skickar din beställning får du godkänna våra Villkor, ett godkännande som gör din beställning bindande. Du bekräftar också att de ifyllda uppgifterna är korrekta. Felaktiga uppgifter ansvar du som kund för.

DinGolfshop förbehåller sig rätten att när som helst kunna ändra dessa Villkor och därför rekommenderar vi att du som kund alltid läser igenom de allmänna köpvillkoren innan ett köp.

Villkoren gäller endast för försäljning till privatpersoner över 18 år. Beställningar för kreditköp till personer under 18 år verkställs inte enligt svensk lag. En kund som är under 18 år måste ha sin målsmans godkännande.

Vi reserverar oss för oförutsägbara händelser som kan orsaka eventuell slutförsäljning, lagerdifferenser, leveransförsäljningar, prisjusteringar och tekniska fel. Vidare reserverar vi oss för att eventuella felaktigheter i bild, text och/eller prismärkning kan förekomma.

Betalning

I samarbete med Klarna erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning. Denna betallösning kallas för Klarna Checkout och erbjuds till dig som handlar från Sverige. Genom att lämna information i kassan godkänner du Klarnas villkor. Genom att klicka på "Slutför köp" godkänner du våra villkor. Genom att klicka på Klarna Checkout och genomföra ditt köp där godkänner du våra Villkor samt Klarnas villkor.

Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker.

Sedan du har identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Faktura är förvalt som betalningsalternativ, men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen såsom direktbetalning via bank eller betalning med kort. Vilka alternativ du erbjuds kan växla från tid till annan. Du kan själv välja om du vill skydda din användning av Klarna Checkout med en PIN-kod.

All kommunikation och information kring betalningar kommer till dig direkt från Klaran om du använt Klarna Checkout.

Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du hos www.klarna.se. För information om din betalning kontakta Klarnas kundservice.

Klarna Checkout erbjuder följande betalsätt:

  1. Faktura

  2. Delbetalning

  3. Kortbetalning

  4. Direktbetalning

Ordersbekräftelse, leveransbekräftelse/kvitto

Efter slutförd beställning på Webbplatsen skickas en beställningsbekräftelse (orderbekräftelse) automatiskt till angiven mailadress. Om du inte skulle få en beställningsbekräftelse eller har andra frågor, vänligen kontakta kundservice.

I samband med att din beställning skickas från vårt lager skickas en leveransbekräftelse som också utgör ditt kvitto till angiven mailadress. Du kommer alltså inte få ett separat kvitto skickat till dig. Var noga med att spara leveransbekräftelsen/kvittot.

Beställning och leveranser

Från Webbplatsen levererar vi din beställning inom EU. Leveransen sker till den angivna hemadressen. Vilket leveransalternativ som är tillgängligt för dig visas efter att du matat in ditt postnummer i fraktväljaren och klickat på "Hämta leveransalternativ". För att en beställning ska kunna genomföras och anses giltig måste den uppgå till ett totalvärde om minst 1 SEK (efter avdrag för rabatter). Alla beställningar anses bindande. Har du gjort en beställning av misstag måste du därför kontakta oss omedelbart. Reavaror bytes ej! Normal leveranstid är 2-7 arbetsdagar (ej lör-sön, samt helgdagar).

FRAKT INOM SVERIGE

Din beställning levereras med PostNord eller DHL. Fraktavgiften är 99 SEK. Leveranstid för varor som finns i lager sker inom en (1) till tre (3) arbetsdagar och därefter den tid som transportören tar till din adress, se undantag "1.4.3 Försening eller delleverans". Leveransansvaret att leverera din beställning inom utsatt tid övergår till fraktbolaget när beställningen har lämnat vårt lager.

I din leveransbekräftelse finns ditt försändelse-id vilket kan användas för att söka efter paketet på PostNords eller DHL:s hemsida.

FÖRSENING OCH DELLEVERANS

Vi gör vårt bästa för att du som kund ska få din beställning så fort som möjligt men vi reserverar oss för att leveranstiden kan variera beroende på högt beställningstryck (ex. vid jultid, rea/erbjudanden) samt vid omständigheter vilka vi inte råder över.

DinGolfshop tillämpar bara delleveranser om varorna i din beställning inte får plats i en försändelse. Du kommer då att få ett försändelse-ID per kolli. Du kan inte själv välja att få din beställning dellevererad.

Om vi av någon anledning inte kan skicka alla varor i din beställning, kommer vi att informera dig om detta snarast möjligt. Om vi redan har mottagit betalning för en sådan beställning, kommer vi att återbetala det aktuella beloppet för varan/varorna med hjälp av samma betalningssätt som du använde då du genomförde din beställning.

OUTLÖST PAKET

Ditt paket ligger kvar i 7 dagar hos Postnords/DHL:s utlämmningsställe från det datum som du blir aviserad att ditt paket finns att hämta. Om du inte löser ut paketet efter 7 dagar skickas det tillbaka till vårt lager. För paket som inte hämtas ut förbehåller sig DinGolfshop rätten att debitera kunden 150 SEK för expeditionsavigft, returfrakt och hanteringskostnader.

ÄNDRING AV LEVERANSINFORMATION

Om du behöver justera din leveransinformation efter att vi har skickat iväg din beställning med vår fraktleverantör kommer vi att debitera dig den avgift som åläggs oss. För närvarande är avgiften 195 SEK. En ändring kan vara att utbyta utlämningsställe eller ändra leveransadress.

PRISER

Vid beställning via Webbplatsen är det Webbplatsens angivna priser som gäller. Alla priser på Webbplatsen anges i SEK och inkluderar gällande moms, vilket i dagsläget är 25% på kläder. Vid leverans via vår partners utlämningsställe tillkommer den fraktavgift som anges i kassan. Fraktavgiften redovisas på Webbplatsen i kassan under rubriken "Leveranssätt", alla fraktavgifter redovisas inklusive moms.

Priset som var aktuellt vid beställningstillfället är det som gäller oavsett om priset går upp eller ned efteråt.

ÅLDERSGRÄNS

Villkoren gäller endast för försäljning till privatpersoner över 18 år som är bosatta i Sverige. Beställningar för kreditköp under 18 år verkställs inte enligt svensk lag. En kund som är under 18 år måste ha sin målsmans godkännande.

Ånger-, retur- och bytesrätt

Du som kund har i enlighet med Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler ("Lagen om distansavtal") alltid 14 dagars ångerrätt vid köp på Internet. Ångerfristen börjar löpa från den dag avisering skickas om att paketet finns att hämta på utlämningsstället eller den dag du mottagit leveransen i brevlåda.

Hos oss på DinGolfshop har du full retur- och bytesrätt ("Öppet köp") i 14 dagar från den dag du mottagit varan/varorna, d.v.s. från den dag avisering skickats om att paketet finns att hämta på utlämningsstället eller den dag du mottagit paketet hemma. Varorna ska vara oanvändbara, i säljbart skick, med alla etiketter samt försegling eller plombering kvar på varan. Varorna ska med fördel skickas tillbaka i alla sina originalförpackningar, t ex skokartong. Detta gäller även prissänkta varor.

Ånger- och bytesrätt gäller inte för:

(1) varor som har tillverkats enligt personliga anvisningar (exempelvis måttbeställd); eller

(2) varor som har en bruten försegling eller plombering (exempelvis underkläder)

En ogiltig retur kan komma att debiteras med 150 SEK för uppkomna merkostnader och varan kommer att återsändas till dig.

RETUR TILL LAGER

Om du vill returnera en eller flera varor till vårt lager är returavgiften 99 SEK. I ditt paket finns en följesedel och retursedel som ska användas vid retur. På följesedeln anges returorsak och vilka varor som ska sändas tillbaka, retursedeln ska bifogas i returpaketet. Vid retur kontakta alltid kundservice. Det är du som kund som har det ekonomiska ansvaret för att returen kommer fram till DinGolfshops lager.

Efter att du varit i kontakt med kundservice fäst returfraktsedeln på utsidan av ditt paket och lämna sedan in hos närmaste postombud. Märk också returen med det ordernummer du fick i samband med beställningen och spara inlämningskvittot från postombudet tills vi har mottagit och registrerat din retur. Alla returer behandlas inom 7 dagar från det att du lämnat in ditt paket. Returer som skickas mot postförskott löses ej ut.

RETURADRESS

Golfgeist AB

C/O Golfgeist AB

Solbräcke 39

SE-442 45 Kungälv

ÅTERBETALNING

Vid retur till vårt lager sker återbetalning av retur så snart returen är mottagen och kontrollerad. Har du betalat med kort betalas pengarna för returen tillbaka in på kortet. Betalar du med faktura justeras beloppet för returen och du hittar den uppdaterade fakturan på www.klarna.se. Du betalar endast för de varor du behåller samt fraktavgift och returavgift.

Har du en obetald faktura för din beställning är det viktigt att du själv loggar in på www.klarna.se och förlänger fakturans betaltid för att returen ska hinna registreras. Du kan också kontakta Klarnas kundservice för att få hjälp med detta på 08-120 120 10.

Reklamation

Som konsument har du enligt lag 3 års reklamationsrätt. Om du har fått en felaktig eller defekt vara, gäller också vid transportskador, ombeds du som kund att omedelbart reklamera varan. 2 månader anses som skälig tid för upptäckt av skada/defekt. Du reklamerar din vara genom att kontakta kundservice och sedan skicka tillbaka varan till vårt lager.

Vid reklamation till vårt lager ber vi alltid dig att kontakta kundservice för att få bästa service i ärendet. Returnera inte din reklamation innan du varit i kontakt med kundservice. Det är alltid fri returfrakt vid reklamation. I ditt paket finns en följesedel samt en retursedel som ska fyllas i och användas vid reklamation.

När den reklamerade varan returnerats och kontrollerats kommer du som kund att kompenseras i enlighet med gällande konsumentskyddslag. DinGolfshop förbehåller sig rätten att neka en reklamation om varan inte visar sig vara felaktig enligt gällande konsumentskyddslag. Vi följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid reklamationer.

Reservation

Vi reserverar oss för oförutsägbara händelser som kan orsaka eventuell slutförsäljning, lagerdifferenser, leveransförseningar, prisjusteringar och tekniska fel. Vidare reserverar vi oss för att eventuella felaktigheter i bild, text och/eller prismärkning kan förekomma.

Vid felaktig prismärkning på plagg i din leverans är det priset som du köpte varan för vid köptillfället (se leveransbekräftelsen/kvitto) som är priset som gäller för köpet.

Ansvarsbefrielse

Vid force majuere skjuts våra förpliktelser upp. Exempel på force majuere kan vara strejker, sjukdom hos personalen, transportstörningar, import/exportförbud, oavsett om detta förekommer hos oss som företag eller hos våra leverantörer/partner. Om force majeure råder längre än två månader har kunden såväl som vi rätt att häva avtalet utan någon skyldighet att betala skadestånd.

Det betyder mycket att du väljer att handla i vår shop. På så vis stödjer du både vår klubb och golfens framtid.

klarna-logo-whitevisa-logo-whitepostnord-logo
mastercard-icon-512x395-qoejqj7zbank_id_white_512dhl-logo

E-handel av

dingolfshop-logo